Wiele instytucyj w (ciągu|przeciągu} roku wysyła w delegacje swoich pracowników. Bardzo często są to wyjazdy w celu załatwienia ważnych spraw biznesowych, spotkań z klientem, negocjacji lub innych ważnych spraw. Jeśli sam wyjazd służbowy jest zaledwie kilku dniowy nie stanowi on problemu dla pracodawcy. Jeżeli jednak chcemy delegować swoich pracowników do innego państwa należącego do Unii Europejskiej na więcej niż kilka miesięcy musimy mieć pojecie na temat wszystkich obowiązujących nas przepisów. Wszystkie przepisy dotyczące nie tylko samej delegacji ale również warunków ubezpieczenia, płatności za dokonaną pracę, urlopu i innych znaczących kwestii określa nam prawo europejskie jak i sama Unia do której Polska przynależy. Wobec tego by delegować swoich pracowników na dłuższy czas powinno się znać wszystkie ważne przepisy które nas obowiązują. By dowiedzieć się wszystkich potrzebnych informacji warto wybrać się na organizowane konferencje, spotkania związane właśnie z tą tematyka Inicjatywa Mobilności Pracy. Mają one na celu uświadomienie i edukowanie pracodawców co powinno się wiedzieć przed samym delegowaniem swoich pracowników.